آموزش کامل برنامه نویسی PLC مقدماتی تا پیشرفته فرادرس

لازم به ذکر است که چندین خط تولید صنعتی از جمله کمپرسورخانه صنعتی ، سیرکولیشن آب ، کنترل سطح آب مخزن و… در محموعه وجود دارد که شما در انتهای دوره باید آنها را راه اندازی کنید. PLC چیست؟ (پی ال سی) این plc، کنترل کننده ای ساده و ارزان قیمت است که برای کارهای کنترلی کوچک مانند ساختمان ها یا ماشین های کوچک کاربرد دارد. از موارد کاربرد آن در تاسیسات خانگی می توان به کنترل منطقی سیستم روشنایی راه پله،تهویه هوا، کنترل موتور ها و … اشاره نمود. برنامه ریزی این کنترل کننده باید به صورت Compact بوده و توسط کلیدهای روی آن انجام شود.

هیچ محدودیت درآمدی برای فعالیت در این حوزه وجود ندارد ما به شما کمک می کنیم یک شغل پردرآمد را شروع کنید. انواع تاچ پنل و HMIهای مختلف را می شناسید و به صورت عملی نحوه کار با آنها را اموزش می بینید و یادمیگیرید با استفاده از این تجهیزات خطوط مختلف صنعتی را کنترل کنید. دستگاه برنامه نویسی برای ورود یا تغییر در برنامه PLC یا برای نظارت یا تغییر مقادیر ذخیره شده استفاده می شود. علاوه بر این عناصر اساسی ، یک سیستم PLC ممکن است نوعی دستگاه رابط اپراتور را نیز در خود داشته باشد تا نظارت بر ماشین یا فرآیند را ساده کند. در سیستم کنترل حلقه بسته ورودی با فیدبک گرفتن از خروجی، فرآیند حلقه بسته یا همان خروجی را کنترل می کند که در صنعت با استفاده از PLCهای مختلف می توان این حلقه را کنترل نمود. علاوه بر آن تکنسین های ساختمان و همچنین تکنسین های صنایع مختلف در ارتباط مستقیم با شغل plc بوده می توانند شما را به صنایع مختلف برای اشتغال در این زمینه معرفی نمایند.

آموزش های جدید پی ال سی وان

آموزش کامل برنامه نویسی PLC مقدماتی تا پیشرفته فرادرس

همچنین در این دوره آموزشی پی ال سی زیمنس دلتا و کینکو به صورت رایگان به کارآموزان ارائه خواهد شد. زیمنس یکی از دیگر انواع plc است که در ایران به خاطر ویژگی ها و مزایای بسیاری که دارد از جمله مقیاس پذیزی وسیع، یکپارچه بودن عملکرد، کار راحت در بیشتر صنایع استفاده می شود. اگر می خواهید وارد بازار کار پی ال سی شوید باید حتما آموزش پی ال سی زیمنس را به صورت تخصصی دیده باشید زیرا همانطور که اشاره شد این پی ال سی بسیار پرطرفدار است. Plc های زیمنس نیز انواع گوناگونی دارند، پی ال سی S7-200 زیمنس، پی ال سی S7-300 زیمنس ، پی ال سی S7-400 زیمنس، پی ال سی S زیمنس، پی ال سی S زیمنس برخی از رایج ترین مدل های plc زیمنس می باشد. با شرکت در دوره plc آموزشگاه برق گستران به طور کاملا تخصصی آموزش پی ال سی را به صورت حرفه ای و عملی یاد می گیرید. پی ال سی دلتا یکی از انواع پی ال سی است که با ورودش به رشته برق صنعتی تحول و انقلاب بزرگی در اتوماسیون صنعتی ایجاد کرد.

کاربردهای گوناگون پی اِل سی

عملکرد اصلی مدار ورودی PLC تبدیل سیگنال های ارائه شده توسط این سوئیچ ها و سنسورهای مختلف به سیگنال های منطقی است که می تواند توسط CPU استفاده شود. CPU هنگام اجرای یک برنامه ذخیره شده ، وضعیت ورودی ها ، خروجی ها و سایر متغیرها را ارزیابی می کند. بعد از گذراندن دوره PLC شما با نحوه برنامه نوشتن و ساخت سناریو بر روی پنل HMI و ارتباط آن برنامه PLC بصورت کاملا عملی و تخصصی آشنا میشوید. ابتدا در محیط برنامه نویسی برای هرکدام ازPLCها یک Network باز کرده و پس از نوشتن و دانلود برنامه ها، آن ها را به هم متصل می کنیم. با برنامه نویسی هر PLC به صورت جداگانه و اختصاص دادن آدرس های مختلف برای آن ها و تعیین این آدرس ها در تاچ پنل می توان چندین PLC را کنترل نمود. در صورت اتمام دوره به فن آموز مدارک داخلی(فنی حرفه‌ای، تاییدیه معتبر دکتربرد) و بین المللی(صادره از وزارت دفاع، آدیسو) ارائه می‌گردد.

علاوه بر این ، برنامه PLC و خطوط ارتباطی الکترونیکی جایگزین بسیاری از سیم های اتصال دهنده مورد نیاز کنترل سیم سخت می شود. کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی با افزودن فناوری های جدید ، همچنان به تکامل خود ادامه می دهند. امروزه آن ها مغز اکثر قریب به اتفاق اتوماسیون ، فرایندها و ماشین های خاص هستند. اکنون PLC موارد کوچکتر ، پردازنده های سریعتر ، شبکه و فناوری های مختلف اینترنتی را در خود جای داده است. شما در دوره برنامه نویسی صنعتی PLC با تسلط کامل بر نحوه برنامه نوشتن و اصول کلی آن به راحتی میتوانید برای رفع عیب یک خطوط صنعتی وارد شوید و رفع عیب کنید. آموزشگاه پایتخت فناوری فعالیت خود را از سال 1389 در رشته برق و الکترونیک آغاز نمود و و پس از آن رشته های مکانیک ، تاسیسات و تعمیرات را به رشته های قابل تدریس خود افزوده و در زمینه های انجام پروژه، آموزش و فروش تا کنون فعالیت نموده است.

یکی دیگر از دلایلی که باعث محبوبیت استفاده از پی اِل سی در صنایع مختلف شده است، این است که این کنترل کننده، فرآیند تولید را تسهیل میکند. سهولت در برنامه نویسی، سهولت در سیم کشی و سهولت در نصب و ایجاد تغییر، همگی، از مواردی به حساب میآیند که باعث محبوبیت پی اِل ال سی شده اند. تقریباً تمامی خطوط تولید، سیستمهای ماشینی و فرآیندهای تولید، میتوانند عملکرد بهتری را تحت نظر این سیستم کنترل کننده، داشته باشند. هزینه مربوط به شرکت در دوره به صورت کاملا رسمی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تعیین می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که هر یک از آموزشگاه‌های مختلف نمی‌توانند قیمت‌های خارج از تعرفه موجود و متفاوتی را از خود ارائه بدهند. گاهی اوقات ممکن است برخی از عوامل به میزان کمی روی هزینه نهایی کلاس آموزش برنامه نویسی PLC تاثیر بگذارند که شامل عواملی نظیر؛ سطح کیفیت برگزاری دوره، تخصص و تجربه اساتید انتخاب شده، تجهیزات آموزشگاه و… می‌شود. در این دوره یاد می گیرید نحوه ارتباط شبکه ای با پی ال سی زیمنس از راه دور توسط شبکه اینترنت .

مدرس دوره آموزش PLC نیز ، باید دارای مدرکی در این زمینه باشد و تخصص وی در ارتباط با رشته PLC مورد تایید وزارت علوم و همچنین کارشناسان مربوط به سازمان فنی و حرفه ای، باشد. چرا که مطالب دسته بندی شده و منظم، به صورت یکپارچه و هدفمند، آموزش داده می شود. کار با هر یک از نرم افزارهای نام برده، به صورت حرفه ای و کاربردی، در این دوره به کارآموزان یاد داده می شود.

  • فناوری که در طراحی plc سری FB توسط مهندسین FATEK استفاده شده است، SOC یا System On Chips می plc 1200 زیمنس باشد.
  • اینکار هزینه کمی نسبت به سیستم‌های قدیمی دارد و این هزینه فقط در زمانی است که برنامه‌نویس باید برای تغییر برنامه خود صرف کند.
  • آموزش ها در کلاس plc این آموزشگاه به صورت عملی بوده و در پایان دوره نیز یک مدرک plc معتبر و دو زبانه که زیر نظر فنی حرفه ای می باشد به شما عزیزان ارائه می شود.
  • سلام دوست عزیز …دوره پی ال سی به صورت جامع برگزار می شود و 1 و 2 را با هم شامل میشه.
  • از آنجا که این یک کار بسیار مهم است ، تکنسین ها باید توجه زیادی به ایمنی داشته باشند و ممکن است در موارد اضطراری فراخوانده شوند.

Delta Electronics یک شرکت تولید کننده لوازم الکترونیک است که دفتر مرکزی آن در تایپه، تایوان است. این شرکت در ابتدا توسط بروس چنگ در سال 1971 برای تأمین راهکارهای مدیریت انرژی و حرارت تأسیس شد. دقت PLCها در سرعت پردازش، تعداد ورودی وخروجی ها، نوع ورودی و خروجی، شبکه ارتباطی، دقت اندازه گیری و ….. شما در این دوره تعمیرات PLC را آموزش می‌بینید و به صورت عملی توانایی تعمیر آن را کسب می‌کنید. کارشناسان ما علاوه بر آموزش مباحث اصلی و تخصصی، به شما مهارت‌هایی نظیر ارتباط با مشتری، هزینه قطعات و خرید قطعات از داخل و خارج کشور را آموزش می‌دهند.