دستگاه هواساز چیست ؟ مزایا ، معایب ، قیمت ، کاربرد و انواع آن-بتا تهویه

لازم به ذکر است که از کویل­ های سرمایش به عنوان رطوبت­ گیر (از طریق کاهش دمای هوا تا کمتر از دمای نقطه شبنم آن) نیز می ­توان استفاده نمود. محاسبه ظرفیت کویل های سرمایشی و گرمایشیِ هواساز نیز به کمک همان دو رابطه اول محاسبه می شود، با این تفاوت که “دلتا اچ” اختلاف آنتالپی کل بین هوای ورودی و خروجیِ کویل سرمایشی و “دلتا تی” اختلاف دمای بین هوای ورودی و خروجیِ کویل گرمایشی می باشد. دستگاه هواساز صنعتی مخصوص تهویه هوای سوله صنعتی ، تهویه هوای انبار ، سالن های بزرگ تولیدی ، ورزشی و … ساخته می شود.

فن ها

ایرواشر وسیله ای گرمایشی و سرمایشی با توانایی فیلتر کردن و پاکسازی هوا از آلودگی هاست که برای تهویه منازل مسکونی و ساختمان ها کاربرد دارد. انواع هواساز یا ایرواشر خانگی برای اقلیم هایی با آب و هوای خشک و البته آلوده مناسب هستند. این دستگاه ها برای نصب در خانه های مسکونی، ساختمان های بزرگ با سقف های بلند مانند مساجد و تاسیسات صنعتی استفاده می شوند. ایرواشرها در مقایسه با سیستم های خنک کننده مانند چیلر، از نظر اقتصادی کارآمدتر هستند.

نحوه نصب دستگاه هواساز ایرواشر

چرا که فیلترهای فن کویل کیفیت بالایی ندارند و آنچنان مرغوب نیستند که بتوان به صورت طولانی مدت روی آنها حساب کرد. بر همین اساس، جریان برق با راه اندازی و کارکرد الکتروموتور، موجب گردش و چرخش دمنده سیستم می شود. در نتیجه این امر هوای مطبوع و مطلوب در تمامی بخش های محیط جریان پیدا می کند. بنابراین، برای عملکرد بهینه قطعات داخلی فن کویل، جریان برق از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برج خنک کننده چیست؟ کولینگ تاور انواع کاربرد قیمت-بتا تهویه

به دلیل کم بودن هد پمپ در این مبدل حرارتی، هزینه کمی برای بهره برداری آن نیاز است. دماتجهیز با نگاهی به آینده، مسیر موفقیت برند خود را به عنوان اولین استارتاپ عرضه و فروش تجهیزات تأسیسات ساختمان با راه‌اندازی جامع‌ترین وب سایت فروش تجهیزات تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایشی و موتورخانه و … چنانچه امکان استفاده از جرثقیل برای انتقال برج یکپارچه در محل پروژه نیست، برج خنک کننده مونتاژ شده سفارش داده نشود.

کاربرد برج خنک کننده در سیستم تهویه مطبوع (چیلر)

مبدل های حرارتی یکی از پر کاربردترین تجهیزات تبدیلی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی می باشد به طوری که 30 درصد تجهیزات این صنعت وابسته به انواع مبدل حرارتی می باشد. همچنین در صنایع سنگین ذوب فلزات و ریخته گری ازانواع مبدل ها استفاده می شود. همچنین در صنایع مختلف مانند گرمایش و تبرید، سیستم های تهویه مطبوع، دارویی، کاغذ سازی، نیروگاهی، سرامیک و غیره از انواع مبدل های حرارتی استفاده می شود. مبدل حرارتی دو لوله، ساده ترین و درعین حال کاربردی ترین و ارزان ترین مبدل برای تبادل حرارتی می باشد.

این مدل از مبدلها در ترکیبهای سیال «مایع – گاز» و «گاز – گاز» عملکرد ویژه‌ای دارند. و یا به صورت تبادل گرما میان یک سیال مایع و یک betatahvie سیال گاز باشد. وارد سازی جریان سیال به لوله‌های مبدل از طریق همین مجرا صورت می‌پذیرد.

  • به عنوان مثال ، طرح های مبدل حرارتی می توانند از چندین گذرگاه و ترتیب (به عنوان مثال ، هر دو ترتیب جریان و گردش جریان) در یک دستگاه واحد استفاده کنند.
  • یکی از مهم ترین مسائل در طراحی مبدل حرارتی پوسته و لوله و یا صفحه ای، میزان راندمان و یا بهره وری مبدل است.
  • اما از ديگر امتيازات مهمي كه اين مبدل ها نسبت به مبدل هاي پوسته و لوله دارند اين است كه در مقايسه با مبدل هاي پوسته و لوله بار حرارتي معيني حدودا بين يك سوم تا يك چهارم انتقال حرارت لازم دارند.
  • این در حالیست «سوخت گاز یا مایع» به عنوان منبع گرمایشی کوره‌ها مورد استفاده قرار میگیرد.
  • به رعایت استانداردهای جهانی در ساخت اینگونه تجهیزات دقت داشته باشید.
  • در یک معرفی ساده و کاربردی، مبدل حرارتی را می‌توان سیستم یا دستگاهی دانست که به منظور انتقال حرارت به روشی موثر بین دو سیال که می‌توانند گاز یا مایع باشند، استفاده می‌شود.

(یعنی به هر میزان که فشار تبادل گرما و انرژی میان سیالات بیشتر باشد، نیاز به بکارگیری تجهیزات و قطعات مقاوم تر و باکیفیت تری است. در نتیجه بدون شک قیمت تمام شده‌ی دستگاه بیشتر خواهد شد). در اکثر مبدل های صفحه ای محل ورود و خروج تفاوت نداشته و فقط همینکه لوله های آب ورودی و خروجی خلاف جهت هم باشند، مهم است. اما در برخی مبدل ها به دلیل وجود پره های هدایتی داخل صفحات، رعایت جهت صحیح و محل ورود و خروج، در راندمان مبدل موثر است.

شایان ذکر است که می توان جهت ایجاد ظرفیت های بیشتر، چندین واحد مبدل لوله ای را به صورت سری یا موازی با یکدیگر، به شکل عمودی نصب نمود. مبدل های حرارتی لوله ای در صنایع غذایی و همچنین تهویه مطبوع (به عنوان بویلر، اواپراتور و یا کندانسور) بیشترین کاربرد را دارند. جهت گرمایش آب استخر از مبدل های حرارتی استخر دارای دو مدار گردش استفاده می گردد که در یک سمت آب گرم دیگ بخار و در سمت دیگر آب استخر در حال گردش می باشد. شرکت ناب زیست با تولید و فروش هر دو محصول، تجهیزات موردنیاز استخرها را فراهم می نماید. انتخاب مبدل مناسب استخر باید با توجه به نوع استخر روباز یا سر پوشیده عمومی یا خصوصی، میزان اختلاف دما جهت افزایش دمای آب استخر، تعداد مبدل مورد نیاز، مدت زمان مورد نیاز جهت گرمایش استخر صورت گیرد.

محاسبات انتقال حرارت و افت فشار[ویرایش]

این فیلتر‌ها قادر هستند تا ۹۹/۹۵ درصد، ذرات ۰/۳ میکرونی را حذف و پاکسازی نماید. افت فشار این فیلتر‌ها در حدود ۱۱۰ تا ۳۸۰ یا ۲۸۰ پاسکال می‌باشد. معمولا از این فیلتر‌ها برای اتاق‌های تمیز همچون بیمارستان‌ها و… استفاده می‌کنند. در صورت استفاده از کویل‌های فین‌تیوپ معمولا از لوله مسی با سایز ۵.۸ اینچ و ورقه‌های مورد استفاده در پره‌هایی از جنس آلومینیوم می‌باشد.

مجهز به نازل های تزریق آب که معمولا سانتریفیوژ از جنس پلی کربنات هستند. زوایای تیغه‌ها و فواصل آنها باید مرتبا بازرسی شوند و در صورت لزوم تنظیم گردند. در فواصل زمانی معین باید موتور بادزن طبق دستورالعمل کارخانه سازنده پیاده شود و مورد بازرسی قرار گیرد. لازم است یاتاقانهای بادزن هر ۴ ماه مورد بازرسی قرار گیرند و گریس کاری شوند.

دستگاه ایرواشر چیست؟ + راهنمای انتخاب انواع هواساز ایرواشر ❄🔥

در این بخش به صورت مختصر به معرفی چیلر، ایرواشر، هواساز و زنت می پردازیم و سپس به بیان تفاوت‌ها، کاربرد ها و اجزای اصلی این سیستم های تهویه مطبوع می‌پردازیم. قطعاتی که در عملکرد دستگاه نقش بسزایی دارند و جز مهمترین قطعات این سیستم به حساب می آیند عبارتند از فیلتر ها ، پمپ ، افشانک ها و فن . که افشانکها وظیفه تزریق قطرات آبی که در مسیر هوا وجود دارند را به درون دستگاه دارند. در ادامه برای توضیحات بیشتری در خصوص قیمت و خرید ایرواشر ارائه می دهیم.

همانطور که می بینید، چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد سیستم های کولینگ تاور وجود دارد. آنها نه تنها عملکردی را انجام می دهند که بسیاری از ما نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم (البته این در مورد تهویه مطبوع است)، بلکه بسیار تکنولوژیک وعالی هستند. شاید دانستن بیشتر در مورد برج های خنک کننده به شما قدردانی بیشتری از هوای خنک بدهد. به این ترتیب، در فصل هایی مانند زمستان، بهار و پاییز، برج خنک کننده مدار بسته می تواند مانند کولر هوا خنک کار کرده و مصرف آب به شدت کم خواهد شد.

بدون آنکه دو سیال در حقیقت ارتباط مستقیمی با هم برقرار کرده باشند. علاوه بر اینکه مبدل حرارتی ممکن است تک‌فاز یا دو فاز باشد، در صورت عدم وجود این تجهیزات، گرما به‌درستی از یک سیال به دیگری انتقال نمی یابد و بدیهی است که در چنین شرایطی، تهویة مطبوع با مشکل مواجه خواهد شد. سیال به‌کاررفته در مبدل های حرارتی، عموماً باتوجه‌به مدل و طراحی سیستم گرمایشی منزل، ساختمان و حتی صنایع، متفاوت خواهد بود و بسته به ظرفیت گرمایشی سیستم انتخاب میشود.

مبدل‌های حرارتی با جریان عمود برهم (Cross Flow)

فن های فن کویل در دو مدل فلزی کم صذا و ABS طراحی و ساخته می شود.فن کویل های فروشگاه تهویه فاتحی بدون تغییر شکل در شرایط دمایی مختلف که با بالانس داینامیکی و استاتیکی تست شده آماده عرضه به مشتریان است. هوای ورودی به فن کویل در اکثر مدل ها پس از عبور از روی فیلتر وارد دستگاه می شود. در مناطق مرطوب، فن کویل عملاً نسبت به کنترل و کاهش رطوبت کاری انجام نمی­دهد و به وسیله مکمل دستگاه هواساز احتیاج دارد. کویل های مسی که مسیر عبور آب گرم و سرد هستند و به صورت غیر مستقیم باعث تماس آب با هوا می­شوند. از دیگر مزایای این سیستم ها می توان به دسترسی راحت به پنل، نصب و راه اندازی آسان، حجم و وزن کم اشاره کرد. با توجه به انتخاب مشتری در مدل های دریچه مکش روبه رو یا دریچه پایین قابل ارائه هستند.

کاملا سفارشی ساز و به درخواست نوع پروژه طراحی و ساخته می شوند و انطباق 100 درصدی با شرایط طراحی دارند. تعداد ردیف و اندازه این کویلها بسته به ظرفیت سرمایی و گرمایی متفاوت می باشد. 2- رطوبت گیر شیمیایی در این روش از یک گردانه بزرگ مواد شیمیایی جاذب رطوبت استفاده میشود این گردانه با قرار گرفتن در محیط مرطوب و جذب رطوبت ،هوا را خشک می نمایید. (اگر برای ساختمان بیش از یك هواساز استفاده می شود باید سهم هر هواساز از بارهای سرمایی و گرمایی كلی مشخص شود).

ویژگی های دستگاه هواساز چند منطقه ای

جهت قرارگیری کویل و همچنین فیلتر‌ها (که فیلتر‌ها پس از مدتی نیاز به شست و شو و تعویض دارند) از قاب کویل جهت قرارگیری آن‌ها استفاده می‌شود که می‌تواند از جنس‌های مختلفی شامل استندلس استیل باشد. سرعت فن افزایش یافته و پس از رسیدن به حداکثر سرعت مجددا سرعت کاهش می‌­یابد. همچنین با نگه داشتن کلید، ضمن نمایش کاراکتر tt روی نمایشگر، وارد مد تنظیم سرعت اولیه موتور می‌­شود. کاهش رطوبت سبب خشک شدن پوست شما میشود و همچنین مجاری تنفسی شما را تحریک می کند و علائم سرما خوردگی و آلرژی را تشدید میکند و آلاینده‌های مضر را در داخل خانه نگه میدارد.

  • با توجه به روند افزایشی میزان آلودگی هوا در شهرها و مناطق مسکونی، احتمال ابتلا به بیماری های مختلف قلبی و عروقی، پوستی و تنفسی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
  • بنابرین از جمله برتری ها و مزایای آن این است که به کامل ترین شکل می توان رطوبت و دمای هوا را تنظیم و از آلودگی ها پاک نمود.
  • به این مفهوم که در گرمایش برای حفظ حرارت موجود در هوای داخل ساختمان و کاهش مصرف انرژی کانال برگشت قرار داده شده است.
  • قیمت دستگاه ایرواشر با توجه به کارایی مورد توجه آن به نسبت سیستم های مشابه از جمله چیلر و هواساز مناسب تر است.
  • نه تنها برج خنک کننده های مهتاب گستر در داخل ایران بلکه به خارج از ایران نیز صادر و مورد استفاده قرار میگیرد .

استفاده از این نوع ایرواشر می‌تواند 99 درصد آلودگی‌های هوا را با موفقیت از بین ببرد. اینکه هر چه فضا بزرگتر باشد، تفاوت بین دستگاه هواساز ایرواشر و سیستم های فشرده سازی بخار از نظر سرمایه گذاری اولیه و هزینه های انرژی، بیشتر می شود. پس همانطور که احتمالا خودتان حدس زده اید ، برای تامین آب داخل محفظه خنک کننده ، به یک منبع آب نیاز است که می تواند ، آب معمولی باشد. با توجه به این که ایران ، کشوری خشک و نیمه خشک است و خشکی هوا در تابستان و زمستان باعث ایجاد مشکلات پوستی و تنفسی می شود ، توجه به رطوبت هوا بسیار مهم است. این سیستم می تواند بهترین راه حل برای سرمایش و تنظیم رطوبت هوا در تمام فصول سال باشد.

اجزای اصلی سیستم ایرواشر

این ماشین سرمایشی بواسطه مایعی مثل آب حرارت مازاد و اضافی ماشین‌آلات را جذب و آن را به محیط هدایت می‌کند. در اولین مدل برج خنک کننده هیبریدی در طراحی آن در بخش بالا برج خنک کننده مدار بسته است و در بخش پایین برج مدار باز قرار دارد. بعد از وارد شدن آب گرم به داخل کویل مسی با تماس با هوای وارد شده که از فن و دریچه ورود هوا نفوذ کرده، دمای آب گرم تا دمای خشک کویل کاهش پیدا می کند. سپس آب گرم وارد برج خنک کننده پایینی که مدار باز است می شود و به کمک نازل ها بر سطح پکینگ ها پاشیده شده و دمای آن تا چند درجه کاهش پیدا می کند و بعد از آن وارد تشت آب شده و وارد لوله های خروجی می شود.

برج مدار بسته برای کمپرسور

کاربرد برج‌های خنک‌کننده به قرن نوزدهم، آغاز انقلاب صنعتی و اختراع چگالنده برای استفاده در موتور بخار برمی‌گردد. در چگالنده‌ها سیال شونده غالباً آب است؛ به این صورت که آب با گرفتن گرمای بخاری که از خروجی توربین یا پیستون به چگالنده رسیده‌است، بخار را به حالت مایع تبدیل می‌کند. وجود این مرحله در چرخه موتور بخار باعث افت فشار بخار خروجی می‌شود، ولی در عوض مصرف بخار و در نتیجه مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و هم‌زمان کارایی سیستم را نیز بالا می‌برد.

  • به منظور برطرف سازی این معضل، همواره مقداری آب در قالب آب جبرانی یا make up به دستگاه وارد میگردد.
  • اولین مورد استفاده از برج های بزرگ و صنعتی جهت دفع گرمای جذب شده توسط آب در سیستم های است که آب جهت خنک کاری در گردش است .
  • انرژی مصرفی دستگاه برودتی بیانگر توان مصرفی (قالباً انرژی برق) در بخش‌های مصرف کننده برج می‌باشد.
  • بسیاری از مدل های برج خنک کننده کوچک از نوع القایی هستند که در یک سایز کوچک به کمک پروانه قابلیت کاهش دمای مقدار مشخصی از دبی آب را دارند.

با جریان یافتن هوا در اطراف کویل های سرد و گرم، هوای مطبوع را تولید می کند. فن کویل با مکش هوای محیط و عبور دادن آن از روی کویل ها دمای هوا را تنظیم کرده و آن را دوباره به محیط اطراف می‌رساند. در سیستم هایی که پیشرفته هستند با استفاده از فن های دور متغیر و اتصال به شبکه های پیشرفته BMS می توان دور فن را تنظیم کرد تا به دمای دلخواه رسید.این سیستم می تواند با کنترل از طریق شیر های برقی نیز همراه باشد. در سیستم ها معمولا از ترموستات دیواری(آنالوگ یا دیجیتال) برای فرمان به فن دستگاه استفاده می شود. به این معنی که با روشن و خاموش کردن فن یا تغییر دور فن ظرفیت کنترل می شود.

فن یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه ها محسوب می شود که جنس و نوع کارکرد آن روی راندمان کالا تاثیر می گذارد. بهترین نوع الکتروفن از جنس گالوانیزه است و بسیاری از برندها از فن آکسیال بهره می برند. این نوع الکتروفن از کیفیت مطلوبی در باددهی برخوردارند و با صدای بسیار کم کار کرده و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند.

دماپویا برترین وبسایت تخصصی تاسیسات ساختمان

فن کویل‌های زمینی ما را به یاد فن کویل‌های قدیمی در ساختمان مسکونی یا اداری می اندازد که دارای پیچ 3 سرعته بود و دمای هوا را کنترل نمی‌کرد. یکی از عیب‌های این مدل دستگاه این بود که فضای زیادی را اشغال می‌کرد و در محیط منزل موجب ناهماهنگی دکوراسیون می‌شد. فن کویل‌های سقفی- زمینی گرین به فن کویل دکوراتیو معروف است، که دارای شکل و شمایل دکوراتیو بوده و ابعاد بزرگی ندارد. این فن کویل از نظر زیبایی بصری برای فضاهای مسکونی بسیار مناسب است. همچنین این فن کویل ها قابلیت نصب بر روی سقف به صورت روی کار را دارا میباشد.

شاید بتوان مهم‌ترین دسته‌بندی مبدل‌های حرارتی را بر اساس مکانیسم انتقال حرارت آن دانست. در نوع تک فاز، سیال در طول فرایند انتقال حرارت تغییر شکل نمی‌دهد. یعنی اگر به حالت مایع است، در طول فرایند تبادل حرارت همانطور مایع باقی می‌ماند. به عنوان مثال در انتقال حرارت مایع به مایع، آب گرم، گرمای خود را به آب سرد منتقل می‌کند و به شکل گاز یا جامد در نمی‌آید. مبدل‌های حرارتی دستگاه‌هایی هستند که وظیفه انتقال گرما بین دو یا تعداد بیشتری سیال (مایع یا گاز) را دارند.

الف: مبدل صفحه‌ای لاملا (Lamella heat exchanger)

همانگونه که در تصویر فوق مشاهده می کنید بیشترین درصد تولید برق در ایران مربوط به نیروگاه گازی و پس از آن نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی است. آب در گردش در نیروگاه ها را می توان به وسیله کندانسور هوایی(ایرکولر) و یا کولینگ تاور خنک کرد. ج) البته گردش مجدد هوا به داخل برج‌های خنک کننده دیگر هنگامی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که چند برج در مجاورت‌هم نصب شده باشند. شاسی برج‌های خنک کننده متناسب با وزن و ابعاد دقیق برج طراحی و اجرا شده باشد که بتواند وزن برج را باتوجه به سازه ساختمان تحمل نموده و از نظر نمای معماری ساختمان نیز ایجاد مشکل ننماید. چنانچه قطر برج خنک کننده فایبرگلاس خریداری شده شما بیش از 220 سانتی متر باشد، توصیه می‌گردد به منظور جلوگیری از ایجاد صدمه به برج خنک کننده در مرحله حمل، برج مذکور به صورت قطعات مجزا تا محل پروژه حمل گردد.

اگر یاتاقان‌ها به صورت مستمر کار میکنند باید سالی یک مرتبه روانکاری شوند و چنانچه خارج از آب کار میکنند باید هر ۳ ماه یک بار روانکاری شوند. شرکت جهان ابنیه آژند با داشتن سال ها دانش و تجربه و تخصص بالا در زمینه طراحی، نصب، اجرا و راه اندازی اتاق تمیز توانسته جایگاه خود را در صنعت کلین روم نمایان سازد. محفظه W مانند، هوا را وادار به برخورد با صفحات مرطوب می کند تا قطرات اسپری شده ذرات هوا را تمیز نماید.

بررسی جامع انواع مبدل حرارتی پوسته و لوله، صفحه ای، لوله ای-بتا تهویه

ما در سایت تاسیسات رجایی یک محتوا با موضوع “مصرف برق فن کویل” تهیه و منتشر کردیم که با کلیک بر روی لینک می توانید به طور کامل در این زمینه اطلاعات کسب کنید. پیشنهاد می کنیم که در هنگام خرید از گارانتی داشتن فن کویل میدیا اطمینان حاصل فرمایید. ممنون میشم اگر که درباره تفاوت عملکرد فن کویل و رادیاتور توضیح مختصری ارائه کنید.

نکات مهم هنگام نصب فن کویل

برای انجام این آنالیز ها به جای خرید قطعات و آموزش به مهندسین بهتر است یک پیمانکار نگهداری موتورخانه یا مهندس تاسیساتاستخدام کنید. بسیاری از سیستم های کنترل کننده مرکزی در ساختمان ها از کنترل راه اندازی بهینه استفاده می کنند. وقتی این کنترل فعال شود ، انرژی مصرفی هنگام راه اندازی سیستم تأسیسات ساختمان را کاهش می دهد. کارشناسان کلینیک در زمینه برق تأسیسات و سیستم های کنترلی تاسیسات نیز کاملا مسلط هستند. ما در تلاشیم، تا با ارائه خدمات حرفه ای و ارائه روش های جدید ، تصورات قدیمی از سرویس‌کاران سنتی را تغییر داده و با ایجاد توازن بین دانش و تجربه خدمات کاملتری را به مشتریان خود ارائه دهیم.

  • کما اینکه هواسازهایی وجود دارند که بدون هیچ گونه سیستم کنترلی، تولید شده و تنها قابلیت روشن و خاموش شدن فن برای آن ها لحاظ شده است.
  • هواساز هایژنیک، اصلی ترین و مهمترین سیستم در تصفیه هوا در اتاق تمیز است که شبیه هواساز معمولی است با این تفاوت که، توانایی عمل فیلتراسیون و پاکسازی هوا از هر نوع آلودگی را تا 99.99 دارا است.
  • عموماً بعنوان پیش‌ فیلتر یا اولین مرحله فیلتراسیون در هواساز به کار برده می شود .در سامانه‌های تصفیه هوای دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • تعدادی مبدل حرارتی به نام کویل درون دستگاه تعبیه‌شده که با توجه به شرایطی فصلی آب سرد تولیدی چیلر یا آب گرم موجود در پکیج یا بویلر توسط لوله‌کشی درون آن‌ها جریان پیدا می‌کند.

روش ساده ظاهری تشخیص برج خنک کننده خشک و تر نیروگاهی بررسی، مشاهده بخار در قسمت خروجی دودکش آن است. بدین ترتیب اگر در خروجی دودکش برج خنک کننده نیروگاهی بخار آب مشاهده کردید، می توانید با احتمال خیلی زیاد آن کولینگ تاور را مرطوب یا تر در نظر بگیرید. عملکرد این نوع برج ها به این صورت است که گرما بدون مصرف آب مستقیما وارد اتمسفر می شود و انتقال حرارت نیز توسط یک سطح انجام می شود. و چنانچه دمای آب بیشتر از این بود باید ابتدا دمای آنرا با روش‌های دیگری مثل در معرض جریان وزش هوای محیط قرار دادن آب، کاهش دهید و سپس آنرا وارد برج خنک کننده نمائید.

در واقع به بیان ساده فارغ از نوع برج خنک کننده و یا جنست بدنه، وظیفه اصلی کولینگ تاور خنک کردن آب با تماس دائمی با هوای آزاد و ایجاد درصد کمی تبخیر می باشد. البته باید دقت نمود که در مناطق مختلف کارایی برجهای خنک کننده نیز متفاوت خواهد بود. مثلاً در شهری مثل اصفهان که آب و هوای نسبتاً معتدل دارد کار کولینگ تاور آسوده تر خواهد بود تا شهری مثل بوشهر. بوشهر شهری است با اقلیم مرطوب و از این رو یک برج خنک کننده نمی تواند کار خود را به خوبی انجام بدهد. برج خنک کننده شرکت دماگستر با بدنه فایبرگلاس در انواع مدار باز و مدار بسته قابل عرضه و تولید می‌باشد.

بعد از این مرحله هوا با افزایش رطوبت نسبی به حالت اشباع میرسد و از قسمت فن استک یا فن دک خارج می‌گردد. این مدل از کولینگ تاور مدار باز عموما در مکانهایی استفاده میشود که به دلیل شرایط محیطی دارای رطوبت نسبی بالایی در فصول گرم تابستان میباشد. در ایران از کولینگ تاور جریان متقاطع یا همان کراس فلو بیشتر در مناطق شمال و جنوب کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دمای مرطوب محل نصب کولینگ تاور را چگونه پیدا کنیم؟

حرارت از طریق دیواره لوله ها، بین دو سیال منتقل می شود، گاهی از سیال داخل لوله به سیال جاری در پوسته و گاهی بالعکس. مبدل های لوله ای برای کاربردهایی مناسب هستند که یا نرخ جریان سیال های عبوری کم بوده و تغییرات دمایی زیادی مد نظر می باشد یا انتقال حرارت کمی برای نرخ جریان زیادی مورد نیاز است. البته این در حالی است که با توجه به ابعاد مبدل های لوله ای، استفاده از آن ها در شرایطی که فضای کافی وجود داشته باشد، منطقی خواهد بود.

کویل فن کویل کویل dx-بتا تهویه

در سیستم های چهار لوله، دو لوله آب رفت و دو لوله آب برگشت داریم و به طور هم زمان سرمایش و گرمایش در محیط انجام می گیرد. بر روی ترموستات کلیدهایی برای تعیین سرعت، تعیین فصل، راه اندازی و تنظیم دمای کاری فن کویل قرار دارد. انواع کویل های برقی جهت گرمایش و کویل های گازی جهت سرمایش در محیط هستند.

بسته میزان گرمایی که نیاز به مبادلة آن دارید (که از طریق معادله‌های بالا به دست می‌آید)، صفحات این نوع مبدل حرارتی با کمک واشرهای پلاستیکی و پیچ‌ومهره به هم چفت‌وبست می‌‎شود تا جلوی هرگونه نشتی مبرد گرفته شود. سیالی هم از لوله‌های بین صفحات عبور می‌کند، با جذب حرارت موجود در این صفحات، امکان تبادل گرما را فراهم می‎سازد. باقی انواع این مبدل حرارتی، شامل مبدل حرارتی صفحه تخت لحیم‌کاری شده یا مبدل جوش‌کاری شده می‌باشد. وقتی سوخت در کوره به احتراق در می آید، محصولات جانبی اگزاست (که در مواقعی گاز اگزاست نیز نامیده میشوند)، وارد مبدل حرارتی میشوند و از آن عبور میکنند.

دستگاه هواساز چیست ؟ مزایا ، معایب ، قیمت ، کاربرد و انواع آن-بتا تهویه

دستگاه هواساز صنعتی برای استفاده در انبارهای بزرگ، سوله و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل از ابعاد بزرگتری برخوردار می باشد. تمامی رطوبت زن های از نوع تشتک باید دارای وسیله مقدار آب و سیستم تخلیه یا شستشو باشند. اگر از آب خام استفاده میکنید، باید رطوبت زن به صورت دوره ایی تمیز و رسوب زدایی شود.در صورتی که دستگاه کار نمیکند باید تمامی آب داخل آن را تخلیه کرد تا مانع رشد باکتری در محل آب ساکن شود. نه در واقع در هر اقلیمی میشه از هوارسان استفاده کرد ولی در مناطق مرطوب باید از چیلر هایی که مناسب اقلیم رطوبت بالا هستند استفاده کرد که کویل سرمایشی به درستی تامین شود. این مجموعه ها در ساختار خود معمولا تیم هایی متخصص برای نصب دستگاه در نظر می گیرند.

ایرواشر چیست؟ مزایا و معایب Air Washer انواع ایرواشرها تهویه هورسان-بتا تهویه

، باید اشاره نمود که توزیع هوای مطبوع و مطلوب به وسیله این دستگاه با جاری شدن آب گرم یا سرد در لوله های کویل حرارتی آن محقق می شود. بر این اساس، آب سرد محفظه داخلی کویل از طریق دستگاه های چیلر و آبگرم مورد نیاز توسط سیستم حرارت مرکزی مانند پکیج شوفاژ دیواری و موتورخانه تامین می شود. برای اجرا و نصب فن کویل باید نکات فنی مهمی در نظر گرفته شود تا بهترین کارایی را داشته باشند.

  • در زمستان این فرآیند توسط آب گرم انجام شده و به جای گرفتن گرمای محیط، گرما از طریق آب گرم به محیط داده شده و عملیات گرمایش را انجام می دهد.
  • فیلتر وظیفه جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون فن کویل را بر عهده دارد که در مسیر ورودی فن کویل قرار می گیرد و مانع ورود گرد و غبار به درون دستگاه می شود.
  • این نوع سیستم ها از بدنه ای مقاوم در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی برخوردارند و طراحی و ظاهر شیک و ساده ای دارند.
  • بهینه ساری مصرف انرژی و کیفیت بالای قطعات از اولویت های این شرکت است.
  • برای تولید آب گرم در زمستان معمولا تمامی پروژه ها از انرژی گاز استفاده می کنند.
  • عملکرد شیرهای سه راهۀ برقی به این ترتیب است که وقتی دمای اتاق به دمای تنظیم شده (توسط ترمستات اتاقی) رسید و یا به هردلیلی فن کویل خاموش شد، ترموستات به شیر سه راهه فرمان قطع جریان داده و این چنین تمام جریان آب دستگاه بای پس می شود.

جهت استفاده در مکانهای که در قسمتهای مختلف با چند کاربری مورد استفاده قرار میگیرند مانند مدارس و دانشگاه، بیمارستان ها و مکانهای اداری و… که درآن اتاق مطالعه، اتاق استراحت، سالن های غذا خوری، سالن اجتماعات و کلاس درس وجود دارد. لذا، معمولاً انتخاب فن به کمک نرم­ افزارهای تخصصی و ارائه ­شده توسط برند تولید کننده انجام می­ گیرد. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فنی مهندسی آسا تهویه می باشد. از فیلتر HEPA در آخرین فرآیند فیلتر شدن هوا در هواساز یا دریچه هوا استفاده میشود.

هواساز هایژنیک ( بهداشتی ) :

در طراحی این مبدل ها، یکی از فاکتورهای مهم، نوع الگوی جریان در مبدل می باشد. یک مبدل حرارتی لوله ای، معمولاً می تواند برای هر دو الگوی جریان مخالف و جریان موازی طراحی شود، اما الگوی جریان متعامد در چنین مبدلی کارایی ندارد. مکانیسم انتقال حرارت ( میتوان آنرا به عنوان مهم ترین دسته بندی در مورد مبدل های حرارتی دانست). دماتجهیز با نگاهی به آینده، مسیر موفقیت برند خود را به عنوان اولین استارتاپ عرضه و فروش تجهیزات تأسیسات ساختمان با راه‌اندازی جامع‌ترین وب سایت فروش تجهیزات تهویه مطبوع، تجهیزات گرمایشی و موتورخانه و …

در این صورت فن کویل ها به یک وسیله کمکی احتیاج پیدا می­کنند تا بتوانند برای تأمین اکسیژن مورد نیاز و هوای جدید از آن وسیله کمک بگیرند. فن کویل اتمسفر مدل سقفی توکار در دو مدل با کابینت و فیلتر و بدون کابینت و فیلتر تولید می شود . ظرفیت این فن کویل از ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ فوت مکعب بر دقیقه با تعداد ۱ تا ۴ عدد فن و تعداد ۱ یا ۲ عدد موتور تولید می شود. فن کویل کاستی چهار طرفه گرین، یک مدل فن کویل زیبا و کم حجم با حداکثر فشار کاری ۱۶ بار است که تولید شرکت تهویه مطبوع گرین می باشد. قیمت فن کویل براساس ویژگی هایی مثل ظرفیت هوادهی آن ها، بند تولید کننده و همچنین نوع فن کویل مانند زمینی، سقفی، کانالی، کاستی و.. فن کویل‌های دیواری نوع دیگری از فن کویل ها هستند که شباهت بسیاری به کولر گازی دارند.