طراحی داخلی شیک، حرفه ای و باکیفیت معرفی انواع دکوراسیون | معماری نواز

اینها قوانین مهم در طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ایی است.پس از دانستن این نکات به سراغ ادامه پروسه طراحی داخلی ساختمان می رویم. این نوع سبک طراحی ریشه در فرهنگ مردم آسیایی شرقی دارد و یکی از برترین سبک ها در طراحی داخلی خانه است. لازم به ذکر است که این سبک تاکید بسیاری زیادی بر ارتباط با طبیعت داشته و بر پایه ایجاد هارمونی و تعادل با معماری اسلامی طبیعت می باشد. در این نوع سبک طراحی به نور توجه بسیار زیادی شده و یک خانه با این سبک باید پر از نور باشد. یکی از ویژگی های این سبک انتخاب گیاهان گلدار، ساده و سبز همراه با رنگ های ملیح است. موضوع خیلی مهم در معماری داخلی و دکوراسیون تناسبات است، شاید با خودتان فکر کنید این مساله خیلی به دکوراسیون داخلی ربطی پیدا نمی‌کنا اما باید بگویم اشتباه می‌کنید، چرا؟ چون تناسبات علاوه بر فضا توسط وسایل هم شکل می‌گیرد و باید رعایت شود.

در دکوراسیون داخلی چه موضوعات و عناصری نقش دارند؟

سبک ویکتوریایی یا سبک رمانتیک سنتی جزء اولین سبک‌ها بودند که در طراحی داخلی آن‌ها، مبلمان به تولید انبوه رسید. دیوارهای آن‌ها دارای نقاشی‌های تزئینی و نقاشی‌های یکرنگی هستند. کف‌ها با چوب‌های براق یا سنگ مرمر پوشیده شده‌اند که دارای راحتی بیشتری هستند. در کنار این‌ها ظرافت فوق‌العاده طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی را هم نمی‌توان نادیده گرفت.

طراحی داخلی شیک، حرفه ای و باکیفیت معرفی انواع دکوراسیون | معماری نواز

افرادی که سبک کلاسیک را انتخاب می کنند باید روحیات آنها با شلوغی و وسایل پر زرق و برق سازگار باشد زیرا شما در این سبک فقط با این وسایل و تجهیزات رو به رو خواهید شد. یا مثلا اگر در منزل شما حیاطی وجود ندارد و یک بالکن کوچک در اختیار دارید باید به دکوراسیون داخلی آن اهمیت دهید؛ گلدان ها از فاکتورهای اساسی برای دکوراسیون داخلی بالکن هستند. بعد از نصب اپلیکیشن دکوراسیون داخلی چیدانه در همان صفحه اول برنامه، به تمامی ارائه‌دهندگان خدمات و تولیدکنندگان کالا که در چیدانه فعال هستند دسترسی پیدا می‌کنید که شامل کلیه مشاغل موجود در بخش خدمات و کالاها در چیدانه است.

اما ویژگی های این سبک

بسیاری از طراحان داخلی مشهور قرن بیستم هیچ دوره تخصصی ندیدند. حرفه طراحی داخلی به وضوح تعریف نشده و پروژه‌های انجام شده توسط یک طراح داخلی به‌طور گسترده‌ای متفاوت است. در اتاق خواب مدرن از تخت ساده و کوتاه با دو پاتختی و آباژور در کنارش استفاده کنیم. برای دکور و تزئین میتوانید روی دیوار ها نقاشی کنید یا تابلو و مجسمه های طرح مدرن قرار دهید.

  • 1- در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه، بخصوص در فضاهای محدود باید از سبک های مینیمال استفاده کنید، چرا که فضاهای کوچک با شلوغی و بهم ریختگی و داشتن اجزای زیاد در چیدمان کوچکتر و بسته تر بنظر میرسند.
  • در دکوراسیون داخلی روستیک فضای داخل را مانند فضایی باز دکور می‌دهند.
  • علاقه به بازی با رنگ ها، پارچه ها، مبلمان و … کاری است لذت بخش که یک دکوراتور توانمند می تواند انجام دهد.
  • اما در هر حال از گیاهان در طراحی دکوراسیون خود غافل نشوید.
  • طراحی داخلی امروزه به صورت یک حرفه تخصصی و هنری در دنیای صنعتی شناخته شده است که با هدف بهینه سازی بخش های داخلی ساختمان که برای فعالیت های روزمره کاری و زندگی خانوادگی صورت می پذیرد.
اگر تنها یک بار تجربه حضور در یک دکوراسیون حرفه ای را داشته باشید، متوجه وجود یک نقطه کانونی در مرکز خانه می شوید. نقطه ای که به محض ورود به خانه نگاه شما را به خود جذب می کند. با قرار گیری در این نقطه، فضای مثبتی را برای گفتگو و دورهمی احساس می کنید. در برخی دکوراسیون ها یک نقطه تمرکز به طور طبیعی وجود دارد. مثلا در گوشه ای از نشیمن یک شومینه قرار گرفته و یا چند پنجره عریض یا قفسه های توکار شکل گرفته است. در این بخش می خواهیم در مورد طراحی داخلی آشپزخانه و دکور آشپزخانه صحبت کنیم.